Klik om te reserveren

• Arjen Verhage – luit, citer en barokgitaar
  • Constance Allanic – harp en viola da gamba
  • Cassandra Luckhardt – viola da gamba

Hilversum 3, laat staan Spotify, bestond nog niet; maar in straten en huizen klonk muziek. De mooiste melodieën uit de Gouden Eeuw waren overal te horen. Ze klonken op het carillon en tijdens openbare orgelbespelingen in de kerk. Ze werden vertolkt door stadspijpers en fluitspelers en er werd op gedanst bij bruiloften en partijen.

Mooie melodieën, goeie deunen, hebben een bijzonder vermogen. Ze zijn iconisch, ze blijven steken in je oor, ze nestelen zich in je hart, vergezellen je in je dromen en ze herinneren je aan vroegere liefdes. Muzikanten en componisten inspireren ze tot nieuwe variaties voor nieuwe bezettingen. Door dit proces van recycling blijven ze springlevend.

Camerata Trajectina brengt in dit instrumentale programma een ode aan de onsterfelijke melodieën van Gouden Eeuw. Vol vuur improviseert sterfluitiste Saskia Coolen er met haar Cameraatjes op los. Iedere melodie krijgt zijn eigen jas en klinkt weer als nieuw. Virtuoze variaties, verrassende arrangementen en een kleurrijke bezetting met harp, luit, citer, blokfluiten en viola da gamba’s.

meer informatie volgt binnenkort.